Trasa rowerowa Supraśl – Białystok przez Krasny Las

We wpisie z 2012 roku o poprawianiu średniej prędkości pisałem, że na swojej ulubionej trasie wyciągnąłem średnią 30,9 km/h. Na dzisiejszym treningu było podobnie.

trasa rowerowa Supraśl BiałystokWyjechałem z ulicy Zabłudowskiej w kierunku szosy nr 65, z której skręca się w lewo na Supraśl. Do momentu zaznaczonego na mapie, czyli po przejechaniu około 21 km średnia wynosiła 32,3 km/h. Potem ta średnia spadła, bo od Supraśla jedzie się w kierunku Ogrodniczek niełatwo szosówką po wąskiej i uszkodzonej przez korzenie drzew ścieżce rowerowej.

trasa supraśl białystok przez SowlanyKolejna mapa prezentuje dalszą, trudniejszą część trasy. Podjazdy też tutaj zrobiły swoje (przed Ogrodniczkami i za Karakulami). Z resztą nie starałem się już jechać tak szybko jak na pierwszym odcinku, więc średnia spadła do 30,8 km/h. Zastanawiam się nad próbą poprawienia średniej na tym pierwszym 21 kilometrowym odcinku, a dokładnie przekroczenie 33 km/h. Podjazdów jest tam kilka, ale nadrabiając na zjazdach dałoby się to osiągnąć przy mojej obecnej formie. Musiałbym tylko jechać ten odcinek na maksa, a resztę trasy bardzo spokojnie. Dzień lub dwa odpoczynku i będę mógł ponownie spróbować o ile pogoda dopisze.

Myślę również, że pobicie średniej 34 km/h w jeździe godzinnej byłoby również dla mnie teraz do osiągnięcia. Przydałaby się tylko mniej pofalowana trasa. Odkryłem też, że lepiej, czyli szybciej jedzie mi się, gdy pedałuję z mniejszą kadencją. Na biegu 53 zęby z przodu i 18 z tyłu spokojnie kręci się do ok. 35 km/h na godzinę, ale gdy chce się przyśpieszyć to robi się za szybki młynek. Wydaje mi się, że to powoduje u mnie szybsze zmęczenie. Nie sądzę, aby była to już kwestia wieku (33 lata), a raczej z racji wzrostu wolę kręcić na wyższych przełożeniach. Zmieniam więc bieg na 53 – 16 i od razu jedzie mi się trochę szybciej, a to mój przedostatni bieg w wolnobiegu (więc pedałując nawet 43- 45 km/h jedzie się komfortowo). Ostatnia zębatka ma 14 zębów i używam jej tylko na zjazdach i można na niej rozpędzić się do około 60 km/h.

1 comment

Skomentuj

