Poprawienie średniej prędkości na rowerze

Poprawienie średniej prędkości na rowerze przytrafiło się mi podczas weekendu. Jechałem trasą, którą opisałem w tym wpisie. W kwietniu średnia na tym odcinku wyniosła 29,1 km/h. W ostatnią niedzielę natomiast było to 30,9 km/h (około 35 km, max prędkość około 55 km/h). Dzień wcześniej, w sobotę jeździłem z rowerowym partnerem, który na razie nie jest w stanie trzymać cały czas mojego tempa. Średnia prędkość tego dnia wyniosła więc tylko 28,7 km/h. Mój postęp nie jest jakiś znaczny. bo jeżdżę nie za często. Czasem ledwie raz w tygodniu.

Na razie nie mogę odnaleźć w swojej okolicy na tyle dobrej, płaskiej trasy, aby próbować pobić swój rekord jazdy godzinnej ze średnią 34 km/h. Rekord ten ustanowiłem na trasie w okolicach Warszawy ponad półtora roku temu. Jazda w okolicach Warszawy szosówką to w zasadzie jedyne dobre wspomnienie jakie kojarzy mi się z tym miastem. Rowerzystów na szosówkach jest tam mnóstwo i przy dobrej pogodzie zawsze można było trafić na kogoś z kimś dało się pościgać. No i odcinek treningowy jaki sobie tam upatrzyłem również był znakomity, z małym ruchem samochodowym i dobrą nawierzchnią. Były to okolice Konstancina-Jeziornej.

W tym ustanawianiu i biciu rekordów średniej prędkości na rowerze traci się gdzieś przyjemność z jazdy rowerowej, brak cieszenia się mijanym krajobrazem, słońcem i świeżym powietrzem. Jest tylko walka z bólem i zmuszanie się do wysiłku trzymania tempa.

3 comments
  1. Nie wiem co to niektórzy mają za parcie na te bicie rekordów. Spokojna jazda jest przyjemniejsza, o czym zresztą piszesz. Pozdrawiam i życzę mimo wszystko polepszenia wyników.

  2. Jest przyjemniejsza, ale raz na jakiś czas przecież można sobie pyknąć rekordzik :]

    Mnie trochę bardziej interesują dłuższe dystanse, z raczej mniejszymi średnimi, ale zawsze miło popatrzeć na tych, którzy grzeją szybciej 🙂

Skomentuj

