Jak pozbyć się bólu kolana po bieganiu

Po opisanym w poprzedniej notce bólu kolana po bieganiu nie było już śladu.  Od tamtej pory minął conajmniej rok, nie odczuwałem bólu kolana przy chodzeniu, ani przy sporadycznych biegach za autobusami. Zapragnąłem jednak powrócić do dłuższego wieczornego biegania. I tu już przy drugim, trzecim czy czwartym treningu przesadziłem, bo pobiegłem dość mocno trasę liczącą około 8 kilometrów. Ból kolana powrócił! Trzeba było jednak zwiększać obciążenie treningowe powoli. Nie pomogły żadne maści, ani glukozamina. Co więcej, bólu w zasadzie nie czułem, acz powracał on w momentach, gdy nagle musiałem zerwać się do biegu np. za autobusem. Nie nastrajało mnie to zbyt optymistycznie.

Na szczęście kilka tygodni później przywiozłem sobie do mojego ówczesnego miejsca zamieszkania wysłużoną szosówkę. Wsiadłem na rower i lekko na niskim biegu pokręciłem przez godzinę po okolicy. Bólu kolana podczas jazdy w zasadzie nie odczuwałem, jedynie w momentach, gdy starałem się mocniej naciskać na pedały. Jazda na rowerze sprawiła, że już następnego dnia przestałem odczuwać jakiekolwiek dolegliwości związane z tym kolanem.

Recepta jest więc prosta: nie ma co się cackać lecz, gdy boli Cię staw kolanowy to wsiadaj na rower i go rozruszaj. W moim przypadku dało to znakomity efekt. Od tamtej pory jednak nie biegam (było to około 2 lata temu) – jedynie jeżdżę na rowerze. Mam nadzieję wrócić kiedyś go biegania, by np. ukończyć pieszą setkę Harpagana.

Podsumujmy: najlepszy sposób na ból kolana to trening na rowerze.

Skomentuj

